شناسه خبر : 54505
یکشنبه 08 مرداد 1396 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فلسطینی‌ها جمعه شب جشن گرفتند؛

بازگشایی مسجد‌الاقصی با 15 روز مقاومت! / اسرائیل پشیمان شد

مقامات رژیم صهیونیستی سرانجام در برابر مقاومت سرسختانه فلسطینی‌ها زانو زدند و با کوتاه آمدن از تدابیر خاص امنیتی خود، در اطراف مسجدالاقصی اجازه ورود همه گروه‌های سنی را به مسجدالاقصی دادند تا در جشن پیروزی جای هیچ فلسطینی خالی نباشد.

مقاومت بین الملل: فاش نیوز- رژیم صهیونیستی در نهایت جمعه شب با  مشاهده مقاومت سرسختانه فلسطینی‌ها و با توجه به تجمع «بسیار گسترده» آنها پشت دروازه‌های مسجدالاقصی، از شرایط ویژه امنیتی تعیین شده (نصب گیت‌های ورودی) کوتاه آمدند و مجوز ورود همه فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی را صادر کردند. این مسئله باعث شد در جشن پیروزی مسجدالاقصی همه اقشار فلسطینی به ویژه اهالی قدس حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری قدس، مسئول روابط عمومی اوقاف مسجدالاقصی در این باره گفته: «پلیس رژیم صهیونیستی به ما ابلاغ کرد همه دروازه‌های مسجدالاقصی به طور کامل بازگشایی خواهد شد.» در همین رابطه همه گروه‌های فلسطینی از جمله جوانان که نقش مهمی در عقب راندن صهیونیست‌ها داشتند جشن پیروزی برگزار کردند و با یکدیگر با ذکر صلوات بر محمد(ص) غریو پیروزی سردادند. رسانه‌های خبری با پوشش گسترده جشن پیروزی فلسطینی‌ها تصاویری منتشر کردند که از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی با خوشحالی و رضایت از پیروزی پس از گذشت 15 روز از بسته بودن آن از سوی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.
این پیروزی حاصل 15 روز «مقاومت» و مبارزه قهرمانانه مردمی است که در این مدت از پا ننشسته و هر روز این پانزده روز را در حمایت از آرمان‌های مقدس خود به ویژه مسجد مبارک الاقصی با صهیونیست‌ها درگیر شدند. در اعتراض‌های مردم فلسطین هم به تدابیر امنیتی اتخاذ شده در مسجدالاقصی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و در حدود 1400 فلسطینی هم در قدس و کرانه باختری زخمی شدند. تنها در اعتراضات روز جمعه گذشته دو نفر از معترضان فلسطینی به شهادت رسیده و 235 نفر مجروح شدند. اعتراض‌هایی که در نهایت رژیم صهیونیستی را ناچار به تسلیم کرد. به این ترتیب آمار شهدای انتفاضه قدس که از ابتدای اکتبر 2015 آغاز شده، به 345 نفر رسید که 83 کودک زیر 18 سال و 32 زن در بین آنها وجود دارند. 

اشتباه کردیم

مقامات رژیم صهیونیستی اما ناچار به اعتراف شده و مسدود کردن درهای مسجدالاقصی را «یک اقدام ‌اشتباه» و «مایه شکست و آبروریزی» برای خود برشمردند. «یوآو گالانت»، وزیر مسکن و ژنرال سابق ارتش اسرائیل، در گفت‌وگو با شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گفت: «نصب گیت‌ها، تصمیم اشتباهی بود که به طور مشترک از سوی اعضای کابینه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گرفته شده بود.» وی پیش‌تر تصریح کرده بود که این «اقدام به نفع ملت فلسطین است.» وزیر آموزش و پرورش این رژیم نیز این اقدام را موجب «شکست و خواری اسرائیل» اعلام کرده بود. به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو هشدارهای رئیس ‌سازمان «شین بت»، ارتش اسرائیل و اعضای کابینه که نصب گیت‌ها در مقابل مسجدالاقصی را «بی‌فایده» می‌دانستند، نادیده گرفته بود. در این بین خبر رسیده برخی سران عرب از جمله آل‌سعود، تسلیم ‌شدن اسرائیل در برابر مقاومت فلسطینی‌ها را به نام خود تمام کرده‌اند! در همین رابطه شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجد الاقصی با رد این ادعاها تاکید کرده که ملت فلسطین و به ویژه ساکنان قدس با ثبات و پایداری خود پیروز نبرد دفاع از مسجدالاقصی در برابر دشمن صهیونیستی شدند و این رژیم را وادار به بازگشایی تمامی درهای این مسجد کردند اما عجیب است که برخی سران و حکام کشورهای عربی می‌خواهند این پیروزی را به خود نسبت دهند. شیخ صبری همچنین تصریح کرد که «درخواست مراجع دینی قدس از فلسطینیان این است که آرامش خود را حفظ کرده و از درگیری با‌ اشغالگران صهیونیست در شرایط فعلی اجتناب ورزند تا این رژیم دست به سرکوب آنان نزند و به زور و سلاح روی نیاورد.»

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi